ایست ؛ چراغ قرمز است

این وبلاگ به منظور آموزش فرهنگ ترافیک در جهت پیشگیری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی قوانین و مقررات مردمی و همگانی تهیه و تنظیم گردیده است .

ایست ؛ چراغ قرمز است

این وبلاگ به منظور آموزش فرهنگ ترافیک در جهت پیشگیری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی قوانین و مقررات مردمی و همگانی تهیه و تنظیم گردیده است .

آخرین اخبار درباره سقوط هواپیمای مسافربری در تهران+عکس

به گزارش ایسنا یک فروند هواپیما مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شده و سقوط کرد.

  

صارمی - روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با  ایسنا ضمن اعلام این حادثه گفت: این هواپیما که از نوع ایران 140 بوده است در اطراف تهران سقوط کرده است.

به گفته وی تعداد مسافران این پرواز هنوز مشخص نیست اما شبکه‌های تلویزیونی براساس منابع غیررسمی از کشته شدن حدود 40 سرنشین در این حادثه خبر دادند که هفت از آنها کودک بودند.

آغاز عملیات امدادگران
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست.

لازم به ذکر است؛ این هواپیما ایران 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

کشته‌های احتمالی

برخی منابع خبری اعلام کرده اند این هواپیما از فرودگا مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط کرده است. برخی رسانه‌ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داده اند و برخی نیز اعلام کرده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته است.

در تماس خبرنگار مهر با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی سپاهان در مسیر تهران ـ طبس تائید شد. یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است. 

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.

چند کودک در میان کشته‌ها

تسنیم گزارش داد ظاهراً خلبان این هواپیما اوکراینی بوده است و برخی منابع خبری هم از حداقل 48 کشته در این سقوط خبر می دهند که حدود 7 یا 8 نفر آن کودک گزارش شدند.


هواپیمای سانحه دیده دو موتوره بوده و برخی منابع خبری می گویند ظرفیت آن 55 مسافر بوده است.


این هواپیما به شماره پرواز 5915 ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود که حدود 9 و 45 دقیقه دچار سانحه شد.

 

آمار اولیه از شمار کشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام(ره)
دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران
رحمتی مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

 

تمام مسافران این هواپیما کشته شده اند

به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان آتش نشانی از کشته شدن تمام مسافران این هواپیما خبر داد و گفت: اجساد قربانیان در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

 

تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شد
به گزارش تسنیم، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 سپاهان خبر داد.


حمید حبیبی اظهار کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.


وی تصریح کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.


وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران نیز گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. خیابان شیشه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.


وی تعداد مسافران این هواپیما ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان‌ایر را 48 نفر اعلام کرد.

جهانگیریان:هواپیمای سانحه دیده از مسیر منحرف شده بود/9 مجروج به بیمارستان اعزام شدند

* رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل 40 نفر مسافر به همراه 8 نفر کرو پروازی بوده است، گفت: 9 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.


علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با  تسنیم، افزود: صبح امروز یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد.


وی تصریح کرد: این هواپیما حامل 40 نفر مسافر و 8 نفر کرو و خدمه پرواز بوده که 9 نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند.


وی با بیان این‌که این هواپیما به دلیل انحراف از مسیر دچار سانحه شده است، بیان کرد: تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون در محل سانحه هستند که پس از بررسی‌های لازم دلیل وقوع این حادثه اعلام می‌شود.


سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم


* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.


رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تاکنون 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.


برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند


* حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با تسنیم گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

 

هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار را مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است، تکذیب کرد.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران

خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران به تسنیم گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.

11:09 *پروازهای فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقی‌ است/ انجام پروازها بدون تاخیر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد  به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

11:12 *تاکنون 31 جسد حادثه سقوط هواپیما پیدا شده است

صادقی در گفت‌وگو با فارس، درباره حادثه سقوط یک هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر در محل سقوط مشکل ترافیکی نداریم و نیروهای امداد و نجات در حال جمع‌آوری اجساد هستند.

وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پیدا شده است.

11:16 *3 تا 7 نفر از عابران دچار حادثه شدند/ فوتی‌ها در حال شناسایی هستند

مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

 

جلسه ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود

در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می‌شود و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.

دکتر داورانی: سوختگی 3 مصدوم این حادثه بسیار بالاست/زنده ماندن 2 نفر در هاله‌ای از ابهام

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: 3 مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین 50 تا 60 درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا 20 درصد سوختگی است.

وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.

مأموران آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه آتش‌نشانی، تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز ، جرثقیل، لدر و همه خودروهای پشتیبانی در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی باقی‌مانده تحویل عوامل اورژانس دهند. هم اکنون آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست نیست ولی هنوز فعالیت نیروها ادامه دارد.




این خبر تکمیل می‌شود: آخرین اخبار درباره سقوط هواپیمای مسافربری در تهران+عکس


سلامانه : صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد.

به گزارش ایسنا یک فروند هواپیما مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شده و سقوط کرد.

صارمی - روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با  ایسنا ضمن اعلام این حادثه گفت: این هواپیما که از نوع ایران 140 بوده است در اطراف تهران سقوط کرده است.

به گفته وی تعداد مسافران این پرواز هنوز مشخص نیست اما شبکه‌های تلویزیونی براساس منابع غیررسمی از کشته شدن حدود 40 سرنشین در این حادثه خبر دادند که هفت از آنها کودک بودند.

آغاز عملیات امدادگران
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست.

لازم به ذکر است؛ این هواپیما ایران 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

کشته‌های احتمالی

برخی منابع خبری اعلام کرده اند این هواپیما از فرودگا مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط کرده است. برخی رسانه‌ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داده اند و برخی نیز اعلام کرده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته است.

در تماس خبرنگار مهر با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی سپاهان در مسیر تهران ـ طبس تائید شد. یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است. 

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.

چند کودک در میان کشته‌ها

تسنیم گزارش داد ظاهراً خلبان این هواپیما اوکراینی بوده است و برخی منابع خبری هم از حداقل 48 کشته در این سقوط خبر می دهند که حدود 7 یا 8 نفر آن کودک گزارش شدند.


هواپیمای سانحه دیده دو موتوره بوده و برخی منابع خبری می گویند ظرفیت آن 55 مسافر بوده است.


این هواپیما به شماره پرواز 5915 ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود که حدود 9 و 45 دقیقه دچار سانحه شد.

 

آمار اولیه از شمار کشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام(ره)
دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران
رحمتی مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

 

تمام مسافران این هواپیما کشته شده اند

به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان آتش نشانی از کشته شدن تمام مسافران این هواپیما خبر داد و گفت: اجساد قربانیان در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

 

تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شد
به گزارش تسنیم، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 سپاهان خبر داد.


حمید حبیبی اظهار کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.


وی تصریح کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.


وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران نیز گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. خیابان شیشه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.


وی تعداد مسافران این هواپیما ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان‌ایر را 48 نفر اعلام کرد.

جهانگیریان:هواپیمای سانحه دیده از مسیر منحرف شده بود/9 مجروج به بیمارستان اعزام شدند

* رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل 40 نفر مسافر به همراه 8 نفر کرو پروازی بوده است، گفت: 9 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.


علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با  تسنیم، افزود: صبح امروز یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد.


وی تصریح کرد: این هواپیما حامل 40 نفر مسافر و 8 نفر کرو و خدمه پرواز بوده که 9 نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند.


وی با بیان این‌که این هواپیما به دلیل انحراف از مسیر دچار سانحه شده است، بیان کرد: تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون در محل سانحه هستند که پس از بررسی‌های لازم دلیل وقوع این حادثه اعلام می‌شود.


سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم


* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.


رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تاکنون 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.


برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند


* حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با تسنیم گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

 

هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار را مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است، تکذیب کرد.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران

خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران به تسنیم گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.

11:09 *پروازهای فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقی‌ است/ انجام پروازها بدون تاخیر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد  به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

11:12 *تاکنون 31 جسد حادثه سقوط هواپیما پیدا شده است

صادقی در گفت‌وگو با فارس، درباره حادثه سقوط یک هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر در محل سقوط مشکل ترافیکی نداریم و نیروهای امداد و نجات در حال جمع‌آوری اجساد هستند.

وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پیدا شده است.

11:16 *3 تا 7 نفر از عابران دچار حادثه شدند/ فوتی‌ها در حال شناسایی هستند

مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

 

جلسه ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود

در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می‌شود و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.

دکتر داورانی: سوختگی 3 مصدوم این حادثه بسیار بالاست/زنده ماندن 2 نفر در هاله‌ای از ابهام

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: 3 مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین 50 تا 60 درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا 20 درصد سوختگی است.

وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.

مأموران آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه آتش‌نشانی، تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز ، جرثقیل، لدر و همه خودروهای پشتیبانی در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی باقی‌مانده تحویل عوامل اورژانس دهند. هم اکنون آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست نیست ولی هنوز فعالیت نیروها ادامه دارد.

خروج 48 جسد از هواپیما

حسین درخشان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تعداد 48 جسد از هواپیما خارج شده است و در حال تحویل این اجساد به کارشناسان پزشکی قانونی هستیم تا آنها اقدام به شناسایی هویت اجساد کنند.

11:25 *‌بررسی جعبه‌های سیاه آنتونف 140 توسط کمیسیون عالی سوانح سازمان هواپیمایی

احمد مجیدی در گفت‌وگو با فارس، درباره سانحه هواپیمای ایران 140 سپاهان ایر که صبح امروز ساعت 9:20 رخ داد اظهار داشت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر و آنتونف 140 بوده است.

وی گفت: 40 نفر از سرنشینان این هواپیما مسافران پرواز و 8 نفر کرو پروازی بوده‌اند.

معاون وزیر راه یادآور شد: هواپیما پس از پرواز و خروج از فرودگاه مهرآباد در جوار شهرک آزادی و در محیطی جنگل‌کاری شده سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بر سر صحنه حادثه حضور داریم، اظهار داشت: در این حادثه اغلب مسافران کشته شده و حدود 3 نفر نیز به بیمارستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله پس از وقوع حادثه بر سر صحنه حاضر شدند و قطعا با بررسی جعبه‌های سیاه هواپیما علت وقوع حادثه تعیین می‌شود.

مجیدی تأکید کرد: احتمال می‌دهیم چند نفر از مجروحان این حادثه افراد باشند که در خیابان‌های مجاور تردد داشته‌اند اما این موضوع اثبات نشده است و باید از مجروحان بیمارستان استعلام شود.

 

11:29 *هواپیمای سقوط کرده به دیوار بتنی برخورد کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از محل حادثه سقوط هواپیما این هواپیما پس از سقوط به دیوار بتنی سها(سازمان هوایی ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است.

بر اساس اخرین اطلاعات منتشر شده، در این حادثه ۴۰ مسافر و  ۸ خدمه هواپیما فوت  کردند و ۷ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که ۳ نفر آنها با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.





11:31 *قطعات هواپیما که به خیابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوری شده است

به گزارش فارس، سید جلال ملکی درباره حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در ساعت 9:53 دقیقه صبح امروز حادثه سقوط یک هواپیما در شهرک آزادی به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام و 7 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

ملکی بیان داشت: قطعاتی از هواپیما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند این قطعات را جمع‌اوری و نسبت به اطفای حریق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دقایق اولیه اجساد این حادثه جمع‌آوری شد و همچنان عوامل آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

11:33 *3 نفر از مصدومان با هلی کوپتر به بیمارستان امام منتقل شدند/حال مصدومان وخیم است

رضا دهقانپور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: 40 نفر از مسافران هواپیما به همراه 8 خدمه فوت کردند و 3 نفر مصدوم شدند که این مصدومان سریعاً با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

وی ادامه داد: حال این 3 نفر وخیم گزارش شده چر اکه دچار سوختگی های شدید شده اند.

دهقانپور گفت: پس از مطلع شدن از این حادثه مأموران اورژانس اعزام شدند.

وضعیت ترافیکی محل سقوط هواپیما

ساعت:‌11:40

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده را در محل سقوط هواپیما اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با ایسنا ، در این باره گفت: بلافاصله پس از سقوط حادثه تیم‌های راهور به محل حادثه حاضر شده و با هدف روانسازی و سرعت‌دهی به عملیات امدادگران، محدودیت‌های ترافیکی در این محل اعمال شد.

وی با بیان اینکه براین اساس از جنوب به شمال خیابان "شیشه مینا" از جاده مخصوص مسدود است و تنها خودروهای امدادی و مجاز می‌توانند تردد کنند، گفت: در شمال به جنوب نیز از اتوبان تهران کرج و سر خیابان ولیعصر(عج) محدودیت اعمال شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ که خود نیز در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه مسیر جایگزین به سمت غرب خیابان ولیعصر(عج) بعد از شیشه مینا اعلام شده است، گفت: خوشبختانه مشکل ترافیکی در محل نداریم.

عابدی با بیان اینکه نیروهای راهور در محل حضور کامل داشته و در آماده‌باش هستند، گفت: تا زمان تخلیه کامل محل و اتمام عملیات امدادی، عوامل انتظامی و راهور در محل حضور خواهند داشت.

وی درخصوص وضعیت ترافیکی در دیگر محورهای منتهی به این منطقه نیز گفت: مشکل ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد.

 

ثبت لحظه سقوط هواپیما توسط دوربین‌های ترافیکی

ساعت:‌۱۱:۴۱

فرمانده نیروی انتظامی از ثبت لحظه سقوط هواپیما توسط دوربین‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران حوزه انتظامی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیما در تهران گفت: در هنگام سقوط دوربین‌های ترافیکی آن منطقه تصاویر را ضبط کرده و این در حالی بوده که یکی از موتورهای هواپیما آتش گرفته بود.

وی با بیان اینکه این هواپیما 40 مسافر داشت که 8 نفر آنها خدمه بودند، گفت: هواپیما متعلق به سپاهان ایر بوده است.

11:42 *کار خارج کردن اجساد از هواپیما هنوز ادامه دارد/نوک هواپیما در زمین فرورفته است

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به محل حادثه سقوط هواپیما، کار خارج کردن اجساد فوت شدگان حادثه صبح امروز هواپیمایی سپاهان ایر همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارشهای میدانی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما در این حادثه زنده نمانده اند و مصدومان حادثه  عابران و کارکنان کارخانه شیشه سازی مینا هستند که حدود 3 تا 7 نفر آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

 

11:45 ‌* آمار دقیق ‌جانباختگان انتونف سپاهان‌ایر: 40 نفر کشته و 8 مسافر زخمی‌/ هواپیما متعلق به وزارت دفاع نیست

حمید حبیبی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: پس از وقوع سانحه سقوط آنتونف 140 سپاهان ایر پس از خروج از فرودگاه مهرآباد، 40 نفر از مسافران جان باختند و 8 نفر زخمی شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به عنوان مجروح به بیمارستان اعزام شدند.معاون سازمان هواپیمایی تأکید کرد: در حال حاضر تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی در محل حادثه حاضر شده‌اند و در حال جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل یافته‌های خود هستند.

وی درباره علت وقوع حادثه توضیح داد: علت دقیق بروز این سانحه پس از بررسی تیم بررسی‌سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی بیان کرد: دُم هواپیما به علت ضربه از قسمت انتهایی هواپیما جدا شده و در محل جاده مخصوص افتاده است.

وی گفت: برخی اطلاعات حاکی است از دست دادن یکی از موتورهای آنتونوف 140 است اما تا تکمیل بررسی‌های تیم‌بررسی‌سانحه سازمان هواپیمایی نمی‌توان علت اصلی وقوع حادثه را اعلام کرد.

حبیبی تأکید کرد: برخی از رسانه‌‌ها این هواپیما را متعلق به وزارت دفاع عنوان کرده‌آند که اینچنین نیست و هواپیمای مذکور متعلق به سپاهان‌ایر است.

مجروحان این سانحه به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شده‌اند.

 

نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد

ساعت:‌۱۱:۴۷

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در حوالی تهران، گفت که نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد.

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای ایران 140 و تسلیت کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان در این حادثه، گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود، همچنین اعضای کمیسیون عمران که دو بار از مراحل ساخت هواپیما بازدید کرده بودند نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده بودند.

وی اضافه کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد که امروز شاهد این حادثه تلخ باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای سازمان هواپیمایی متاسف هستم زیرا این حادثه پیش‌بینی می‌شد.

 آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است

سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای 40 مسافر و 8 خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، 43 نفر در این حادثه کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

11:56 *زن شاهد سقوط هواپیما از حادثه امروز می‌گوید

اکرم جدیدی یکی از شاهدان عینی این ماجرا درباره آْنچه امروز در مقابل چشمان خود دیده است برای خبرنگار فارس این گونه شرح می‌دهد:

«من محل کارم در منطقه شهرک آزادی (فرهنگیان) است هر روز با خودروی شخصی به محل کار می‌رفتم اما امروز ترجیح دادم مسیری را پیاده تا محل کار طی کنم. در مسیر که بودم متوجه پرواز هواپیمایی شدم که به سمت ما می‌آمد اما در ارتفاع پایینی حرکت می‌کرد.

احساس کردم شاید من حساسیت زیادی به خرج می‌دهم و فکر می‌کنم هواپیما رو به پایین در حال حرکت است و لحظه به لحظه به زمین نزدیک می‌شود سر هواپیما رو به پایین بود همین طور که حرکت آن را دنبال می‌کردم ناگهان دیدم که در محوطه پادگان ارتش با صدای مهیبی سقوط کرد.

تا به حال چنین صحنه‌ای را به چشم ندیده بودم بسیار ترسیدم و به سمت محل حادثه می‌دویدم تا اگر بتوانم کمکی کنم هواپیما چند تکه شده بود و قسمت جلوی هواپیما و قسمتی که مسافران در آن حضور داشتند داخل محوطه سبز پادگان افتاد.

یک سوم انتهایی هواپیما هم به بلوار شیشه مینا پرتاب شد. نزدیک محل حادثه شدم که ناگهان هواپیما با اینکه سقوط کرده بود دوباره منفجر شد و کسانی که نزدیک محل حادثه بودند گفتند باید تا جایی که می‌توانیم دور شویم چون ممکن است دوباره بنزین هواپیما منجر به انفجار جدیدی شود.

صدای انفجار به حدی بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند کوره کارخانه شیشه ترکیده است. همه جا را دود گرفته بود و شعله‌های آتش زبانه می‌کشید.

نزدیک به یک ربع از اتفاق که گذشت هلی‌کوپترها آمدند و نیروهای امدادی آمبولانس، آتش‌نشانی و هلال احمر رسیدند.

چیزی که بیشتر از همه در این اتفاق برایم آزاردهنده است این است که این اتفاق جلوی چشمانم رخ داد و برای کمک به کسانی که دچار این اتفاق ناگهانی شدند هیچ کمکی نتوانستم انجام دهم و فقط دعا می‌کردم که نیروهای امدادی حتی برای لحظه‌ای زودتر برسند تا شاید جان یک نفر به همین چند لحظه‌ها بند باشد و بتواند نجات یابد.»

 

انتقال تعدادی از مصدومان حادثه هواپیما به بیمارستان پیامبران

 

 

ساعت: 12:00

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: سه نفر از مصدومان حادثه هواپیمایی امروز توسط بالگرد اورژانس تهران جهت ادامه روند درمانشان به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.

 

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دو نفر از مصدومان آقا و یک نفر خانم و حدودا بین 30 تا 40 ساله هستند.

 

وی همچنین گفت: بنابر اعلام شاهدان عینی شش نفر از مصدومان حادثه هواپیمای امروز توسط ون و اهالی حاضر در محل حادثه به بیمارستان پیامبران منتقل شدند.

حضور بیش از 100 آتش‌نشان در منطقه

ساعت:‌۱۲:۰۲

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام بیش از 100 آتش‌نشان و تعدادی از فرماندهان آتش‌نشانی به محل سقوط هواپیما خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانان هفت ایستگاه را در نزدیک‌ترین موقعیت به محل سقوط هواپیما در خیابان شیشه مینا قرار داشتند به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان بلافاصله موفق به مهار و اطفای کامل حریق این هواپیما شدند، گفت: متاسفانه تعدادی از مسافران هواپیما دچار سوختگی شده‌اند.

ملکی که خود نیز در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 آتش نشان به همراه تعدادی از فرماندهان و مسئولان آتش‌نشانی تهران در محل حادثه حضور دارند، گفت: حریق به طور کامل اطفا شده و آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل مشغول باز کردن مسیر و برداشتن تکه‌های هواپیما از سطح خیابان هستند.

 

خلبان و تمام خدمه هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند

ساعت: ۱۲:۰۷

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خلبان و تمام خدمه هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبانی و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل است این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.

وی درباره‌ی تعداد دقیق کشته‌شدگان حادثه نیز اعلام کرد: با توجه به انتقال تعداد محدودی از مجروحین به بیمارستان هنوز رقم دقیق تلفات مشخص نیست اما قطعا اکثر مسافران جان باختند.

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی وضعیت هواپیمای سقوط کرده نیز اعلام کرد: این هواپیما از نوع آنتونوف 140 که ساخته مشترک ایران و اوکراین است بوده و قطعا با مجوز پرواز کرده است.

به گزارش ایسنا، یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هسا صبح امروز در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. این هواپیما که به مقصد طبس سفر می‌کرد 48 مسافر داشت که بسیاری از آنها کشته شدند.

با استقرار تیم‌های بررسی در محل حادثه بناست به زودی دلیل اصلی این سقوط مشخص شود.

 

آخرین وضعیت حادثه دیدگان انتقالی به بیمارستان امام(ره)

12:35

بنابر اعلام مسئول اورژانس یک بیمارستان امام خمینی (ره)، وضعیت عمومی سه مصدوم حادثه هوایی امروز که به این بیمارستان منتقل شده‌اند مطلوب است.

دکتر هومان حسینی نژاد، متخصص طب اورژانس و مسئول اورژانس یک و سی پی آر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»‌ایسنا، افزود: امروز بیمارستان امام خمینی (ره) درباره جزئیات انتقال سه مصدوم حادثه هوایی امروز به این بیمارستان گفت: حدود یک ساعت و نیم گذشته خبردار شدیم که سه بیمار با هلی کوپتر در حال انتقال به این بیمارستان هستند، بر این اساس تیم درمانی آماده انجام اقدامات لازم شدند.

وی گفت: این سه مصدوم را در سی پی آر بیمارستان تحویل گرفتیم. مشکل عمده این مصدومان سوختگی سطحی بود که اقدامات احیای اولیه برای این بیماران انجام شده است.

به گفته حسینی نژاد، یکی از این مصدومان (آقا) تقریبا از نظر جراحی و مسائل داخلی مشکلی ندارد و اقدامات لازم برای وی انجام شده است. سوختگی‌های وی پانسمان و شکستگی‌هایش نیز آتل بندی شده است. دردهای وی نیز آرام شده و اکنون آماده اعزام به مراکز سوختگی است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده برای مصدوم خانمی که به این بیمارستان منتقل شده گفت: این مصدوم نیزسوختگی نسبی دارد، یک لوله در راه هوایی وی قرار داده‌ایم، سوختگی‌هایش پانسمان و اقدامات اولیه احیا نیز برای وی انجام شده است. جهت انجام درمان بهتر به مراکز سوختگی اعزم خواهد شد.

وی درباره مصدوم سوم نیز گفت: این مصدوم با بی‌قراری شدید به بیمارستان آورده شد. اکنون در مرحله سی تی قرار دارد. در مجموع می‌توان گفت که علائم حیاتی هر سه مصدوم تقریبا پایدار است و شرایط تحت کنترل قرار دارد.

وی گفت: برای هر سه این مصدومان درخواست اعزام به مراکز سوختگی کرده‌ایم. مرکز سوختگی مطهری همکاری خوبی داشته است و پس از اطمینان از پایداری شرایط این مصدومان، آنها را در اسرع وقت به مراکز سوختگی اعزام می‌کنیم تا درمان مناسب را دریافت کنند.

9 مصدوم بیمارستان‌های امام و پیامبران جزو مسافران هواپیما هستند

صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت زرد است و برای اعلام وضعیت سفید باید نیروی انتظامی موقعیت را اعلام کند زیرا امن کردن فضای حادثه، با حوزه ‌انتظامی است.

وی درباره برخی آمارهای تناقض درباره تلفات حادثه گفت: چون در دقایق اولیه دچار بمباران اطلاعاتی شده بودیم، متوجه شدیم که 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران و 3 مصدوم منتقل شده به بیمارستان امام جزو لیست مسافران بوده‌اند و بنابراین نمی‌توان تمام مسافران این هواپیما را جزو کشته‌شدگان حساب کرد.

پایان عملیات امدادونجات و جستجو/38 فوتی و 10 مجروح

کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: امداد و نجات و عملیات جستجو به اتمام رسید. آمار نهایی تا این لحظه نشان‌دهنده بالغ بر 38 فوتی و 10 مجروح است.

12:24 * تماس کوتاه ‌خلبان آنتونوف با برج مراقبت بلافاصله پس از بلند شدن‌/ خلبان اعلام مشکل کرد‌

‌محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر ساعت 9:20 امروز از باند فرودگاه مهرآباد به سمت طبس پرواز می‌کند اما این هواپیما در انتهای باند و هنگام خروج از فرودگاه مهرآباد، در محل جنگل‌کاری شهرک آزادی دچار سانحه شده و سقوط می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: خلبان پرواز اوکراینی بوده است و در آخرین لحظات با برج مراقبت تماس می‌گیرد.

ایلخانی ادامه داد: البته آخرین تماس خلبان کوتاه بوده است اما هنگامی که هواپیما از زمین بلند می‌شود خلبان صحبت مختصری با برج داشت و اعلام مشکل کرد.

وی توضیح داد: خلبان هواپیما پس از بلند شدن از فرودگاه، قانوناً صحبتی با برج ندارد اما خلبان این پرواز، ظاهراً بلافاصله پس از بلند شدن، در تماسی کوتاه با برج اعلام مشکل کرده است.

12:44 * هواپیمای ایران ۱۴۰ تحت پوشش بیمه کوثر است/ تمام خسارت پرداخت می‌شود

‌عبدالرسول عطایی، مدیرعامل بیمه کوثر، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هواپیمای 140 که امروز در تهران دچار حادثه شد تحت پوشش بیمه کوثر است اظهار داشت: همه خسارت این هواپیما طبق قرارداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون مدیر بیمه‌های مهندسی و کارشناسان حوزه هواپیمایی این شرکت برای ارزیابی خسارت در محل حادثه حضور دارند.

عطایی تصریح کرد: همه هواپیماهای ایران 140 به صورت جامع تحت پوشش بیمه کوثر هستند.

12:56 * جلسه مدیریت بحران استان برگزار شد/یک مسافر سوار هواپیما نشد

جلسه مدیریت بحران استان تهران به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استانداری،  سید مجید حسینی راهور تهران، رضا بستو معاون عملیات پلیس؛ علی میزبان رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ محسن سمیعی مدیرکل امنیتی استانداری تهران؛ مسلم عادلی رئیس دبیرخانه شورای تامین استان تهران؛ شاهین فتحی معاون هلال احمر تهران؛ رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران؛ غلامحسین آرام معاون امور فنی و عمرانی فرماندار تهران؛ جعفر میعاد فر معاون اجرایی اورژانس کشور، حسن نوری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی؛ ستایشی معاون قضایی دادگستری تهران؛ دکتر نازپرور رئیس پزشکی قانونی استان تهران؛ واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهرن، همراه با نماینده فرودگاه مهرآباد و سید هادی کسایی زاده عضو شورای اطلاع رسانی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه هر یک از اعضا آخرین اقدامات انجام شده و اطلاعات مربوط به سانحه هواپیمایی را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش هم اکنون شهردار تهران؛ استاندار تهران و مدیرکل بحران استان تهران در فرودگاه مهر آباد مستقر هستند. رحمتی طی تماس تلفنی با کارگروه مدیریت بحران استان تهران آخرین آمار ها را ارائه کرد.

در این جلسه اعلام شد: این پرواز به نام آنتونف 140 به مقصد تهران- طبس بوده و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان است و قرار بوده 41 مسافر را جابجا کند که یکی از مسافران به پرواز نمی رسد و 34 مسافر بزرگسال؛ 3 مسافر کودک و 3 نوزاد همراه با 2 خلبان به نام های کاپتان ایزدپناه و کاپتان برقعیان همراه با 2 مهماندار و 2 فنی تمام مسافران و خدمه پرواز را تشکیل می دادند.

پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون 37 جسد را تحویل گرفته ایم تا هویت آنها شناسایی شود. 3 آمبولانس از پزشکی قانونی و 10 آمبولانس از بهشت زهرا منتظر دستور بازپرس هستند تا اجساد را به کهریزک منتقل کنند.

اورژانس کشور و تهران هم در این جلسه اعلام کردند: در کل 9 مصدوم به 2 بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد یک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم دیگر خوب نیست. که از تعداد 8 مصدوم باقیمانده 4 نفر زن و 4 نفر مرد هستند.

 

اورژانس اعلام کرد: 5 آموبلانس و یک بالگرد در فرودگاه مستقر بودند که سه مصدوم با بالگرد منتقل شدند.

شناسایی برخی اجساد نیازمند نمونه‌گیری از DNA است

وی ادامه داد: در حال حاضر اجساد تحویل پزشکی قانونی شده است و کارشناسان در حال نمونه‌گیری هستند.

درخشان در تشریح وضعیت اجساد گفت: اجسادی که بنده مشاهده کردم، کاملا سوخته بودند به طوری که برای شناسایی برخی از آنها باید از روش DNA استفاده کنند.

معاون وزیره راه: جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده است

مجیدی معاون وزیر راه در امور بحران که از سوی استاندار تهران به عنوان سخنگوی این حادثه تعیین شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم، با اشاره به اینکه طبق اطلاعات دریافتی تاکنون 38 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، اظهار داشت: در پی بروز این حادثه 10 نفر به بیمارستان‌های پیامبران،‌ امام خمینی (ره) و مطهری انتقال داده شده‌اند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون بررسی سانحه این سازمان در محل حاضر شده و در حال جست و جوی جعبه‌های سیاه هواپیما هستند اما تا این لحظه جعبه‌ها یافت نشده است. بعد از پیدا شدن جعبه‌ها 11 کارگروه تخصصی طبق قانون علت وقوع سانحه را اعلام خواهند کرد.

گزارشی از جراحت ساکنان محل سقوط هواپیما نداشته‌ایم

صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود در پی سقوط هواپیما آنتونف 140، برخی اهالی محل سقوط نیز دچار حادثه شده‌اند گفت: خیر تاکنون گزارشی درباره جراحت اهالی منطقه محل سقوط هواپیما نداشته‌ایم.

 

این خبر در حال به روز رسانی است.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.